אני מחנכת בכיתה ב' כאשר היא כיתה מיוחדת המיוחד בה הוא שהיא יחסית לכיתות האחרות בבית ספר נקראת כיתה קשה שיש בה הרבה בעיות משמעת והמון מורים לא רצו לכנס לכיתה הזו ללמד בה אבל אני אישית אמרתי אני לא מתייאשת ורוצה לעבוד אומנם קשה אבל אני לא מוותרת על הכיתה.
כל הכבוד לך על הנחישות, אשמח לעקוב אחרי המתרחש בכיתתך ועל תהליך הלמידה ואופן עבודתך
השבמחקשיהיה בהצלחה.
סלוואנה
כל הכבוד על הרצון הטוב, ועל זה שלא וויתרת על הילדים ולעצמך. נשמח לשמוע על ההתנסויות השונות שלך בכיתה וללמוד מנסיונך.
השבמחקלהב אורנה.
היי מנעל,
השבמחקכל הכבוד על ההקרבה והרצון להעניק במקום שאחרים הרימו ידיים, בטוחה שתצליחי במשימה ואשמח לעקוב אחרייך ולקרוא על הנסיון אותו את צוברת
שיהייה בהצלחה מרס.
תודה רבה בנות על התמיכה ושיתוף הפעולה זה יפה מצדכם אשמח לשתף אותכם .
השבמחקהשבוע נתקלתי בבעיה עם תלמיד מהכיתה שלי שמפריע לילדים בזמן למידה .
השבמחקלכן הזמנתי אותו אחרי השיעור לשיחה כדי להסביר לו שאני מאוד כועסת עליו שהוא היום הפריע לי ולילדים בזמן למידה .
לכן הגענו להסכם שאנחנו נשב פעם בשבוע לשיחה שישתף אותי בדברים שמפריעים לו בכיתה וגם דברים שמשמחים אותו .
כמובן אחרי שישבתי עם היועצת ובקשתי ממנה הדרכה בנושא .
בהמשך אספר לכם יותר אינפורמציה בנושא של התלמיד
וכך בכל שבוע ישבנו אני והתלמיד ובנייתי לו תוכנית עבודה שקראתי לה פר"ט ( פרטני - ריגשי -טיפולי)
השבמחקובקשתי ממנו שיספר לי מה מפריע לו בכיתה , מה הוא אוהב לעשות בזמן חופשי , איך הוא מתנהג כשטוב לו דברים שמשמחים אותו ודברים שמפריעים לו .
ובסוף אחרי השיחה ביקשתי ממנו לצייר ולתאר את הדברים בציור . והזכרתי לו עוד הפעם שאנחנו נשב כל שבוע באותו שעה .
שלום רב,
השבמחקמעניין אותי לדעת מהי בעיניך "כיתה קשה ".
האם תוכלי לפרט על כך?
תודה
נילי
מאוד אהבתי את הרעיון של השיחה עם הילד מנסיוני במסגרת "אופק חדש" בה השיחות הינן חלק מהשעות הפרטניות נוכחתי לדעת כי יש להן ערך מוסף גבוה מאוד הן מבחינת הילד והן מבחינתנו כמחנכות.
השבמחקעם זאת, אני חושבת שכאשר מדובר בילד בגיל הרך-יש קושי בדחיית סיפוקים ולכן, ההפרעה שלו בעיני מתפרשת כחיפוש לתשומת לב מיידי. אולי צריך לייעל את האנרגיות שלו להוראת עמיתים או לכל נושא אחר שיתן לו אחריות בעשייה. אני נוהגת כך עם ה"כוכבים" שלי בכיתה וזה עוזר מאוד.
מנאל שלום,
השבמחקכתבת שאת מלמדת בכיתה שבה הרבה בעיות משמעת, האם זו כיתה רגילה או כיתה מהחינוך המיוחד?
אני בעצמי מורה לחינוך מיוחד, אני מלמדת תלמידים בעלי לקויות למידה בכיתה ב' מקדמת (בבית ספר רגיל). מכל מקום, ההתמודדות עם בעיות משמעת מוכרת כמעט לכל מחנך/ת, אני מתחברת להתייחסותה של עירית ורואה בשיחות אישיות אמצעי נהדר ליצירת יחסי אמון הדדיים בין מורים ותלמידים.
בכיתה שאני מלמדת לומדים 14 תלמידים ולרובם בעיות רגשיות, כך שמעבר לשיחות קבוצתיות, אני מקפידה לערוך שיחות אישיות עם התלמידים. בהרבה מהמקרים הסיטואציות בשטח מזמנות מפגשים כאלו והתלמידים מגיעים אלי עם איזושהי בעיה או אירוע ומשם (לרוב) אני מפתחת את זה לכיוונים שונים בהתאם לצרכי הילד. הילדים בכיתה מרגישים שהם יכולים לפנות אלי מתי שהם צריכים (לעיתים הם אף מבקשים לצאת מהכיתה במהלך שיעור כדי לדון איתי בנושא דחוף ואישי). זה מאד משמח אותי שהם בוטחים בי ומסוגלים להיפתח ולחלוק עימי תחושות, התלבטויות ורצונות.
אדית
היי,
השבמחקאני מצרפת קישור למחקר מעניין שבחן התנהגויות הוראה של מורים בהתייחס לתלמידים עם בעיות התנהגות. החוקרות בדקו את אופן תגובתן של מורות באירועים היפותטיים ואת התגובות שלהן על אירועים אותנטיים שהתרחשו בכיתה.
מומלץ לקריאה (:
http://itu.cet.ac.il/Inner.aspx?nItemID=2334
היי מנאל
השבמחקאני אכן יודעת שאת מלמדת באזור לרוב המשפחות נמצאות במצב סוציואקנומי נמוך, הם מתגוררים בתנאים מאוד ירודים. כאשר מצב זה משפיע על הילדים בצורה ישירה והם מגיעים לביה"ס טעונים בבעיות רבות.
אולי תציגי עוד ועוד מקרים, בעיות, דילימות שלך מתוך חיי היום יום של הכיתה, תראי במקום זה את הבמה שלך להציג את הדברים בתקווה למצוא עוד שותפים למה שאת חווה ומתמודדת וכך יהיה לך עם מי להתייעץ וללמוד מנסיונם של אחרים.
שיהיה לך בהצלחה ואל תשכחי שאני ועוד הרבה אחרים מוכנים לתמוך ולעזור.
לנילי מור שלום
השבמחקברצוני לפרט מהי בעיני כיתה קשה.
כיתה קשה מבחינה לימודית וגם מבחינה התנהגותי כמו מבחינה התנהגותית משמעת ,אלימות פיזית וגם מילולית וכו'
ומבחינה לימודית כמו פער לימודי בין התלמידים , ילדים חריגים בכיתה רגילה ,חוסר שיתוף בין ההורים לסגל המורים חוסר מודעות מההורים זה מבחינתי כיתה קשה
עירית שלום
השבמחקאני מאוד אהבתי את הדברים שאמרת כי זה מאוד מצדיק את הדברים .
ואחרי שנתנתי לתלמיד יותר תשומת לב זה הפך לדבר חיובי אצלו ויצר ביני לבין התלמיד אימון
והיום ההתנהגות של התלמיד נהיתה יותר טובה אחרי שעבר תהליך של שינוי
שלום אידית
השבמחקתודה לך מאוד על הקישור שאת מצרפת שמחתי לקבל אותו
סלוואנה שלום תודה לך יקירתי על התמיכה אני אשמח לשתף אותך בהמשך
השבמחקשלום
השבמחקברצוני לשתף אותכם היום בדברים המשמחים אחרי תהליך ארוך של עבודה .
חל המון שיפור בכיתה שלי אני אישית מרגישה וגם שאר המורים שמלמדים בכיתה שלי אבל זה לקח המון זמן ומעקב , חיזוקים לילדים שיחות אישיות בניית תוכניות עבודה ,עיצוב התנהגות .
האמת אחרי המון עבודה ותהליך מתמשך ושיתוף פעולה מהמורים יחד יכלנו לקדם את הכיתה
שלום
השבמחקלפני יומיים היה לנו מבחן מיצ"ב פנימי לכיתה ב (הכיתה שלי).
אחרי שעבדתי עם הילדים על חומר המבחן , ראיתי שלא היה להם קושי רב במבחן . אחרי שאבדוק את המבחן אני יכולה לדעת אם באמת היה להם קושי או לא .
מנעל שלום,
השבמחקבפוסט הקודם ציינת שחוסר שיתוף בין ההורים לסגל המורים וחוסר מודעות שלהם מקשים על ההוראה והלמידה. אני מאמינה כי הסביבה המשפחתית (במיוחד בגילאים צעירים) מאד משפיעה על דפוסי ההתנהגות של הילד, על הכשירות החברתית ועל חוסן ריגשי. כאשר יש לילד תמיכה הוא פנוי ללמידה ומגיע להישגים טובים.
ברור לי ששיתוף פעולה עם הורים מאד משפיע על הילדים, כאשר קיים שיתוף פעולה חיובי בין המורה להורה, הילד מקבל מסר שלכולם מטרה משותפת והוא מצליח להגיע לתפקוד טוב יותר והכי חשוב מרגיש טוב יותר.
אדית
אדית שלום
השבמחקדבריך מאוד מצדיקות ומחזקות זה לא דבר חדש במערכת אנחנו רואים את זה כל יום .
הי מנאל
השבמחקנעים לשמוע שאת כמורה אינך מוותרת ליטול חלק בחינוך ילדים עם בעיות למיניהן, בין אם בעיות אלו הן מההיבט הלימודי או החברתי או אחר. כדאי להשתתף ולשתף אותנו בזה יותר לעומק כדי להעשיר ולטפח אולי רעיונות להתמודדות עם הילדים.
מישלין
היי מישלין יקירתי אין בעייה אני אשתף אותכם יותר לעומק .
השבמחקתודה על הרעיון
מנאל