בעיות התנהגות בבית, בגן או בבית הספר מקשות על תפקוד הילד והמשפחה ומצריכות התמודדות גם מצד המערכת החינוכית.
בעיות התנהגות עלולות להתבטא באלימות מילולית (קללות, צעקות), אלימות פיזית (מכות, דחיפות, צעקות) וכן מריבות עם חברים, קושי במעברים מפעילות אחת לשנייה, חוסר יכולת לשבת בשקט ובריכוז, סירוב לקחת חלק בהתנסויות ומשחקי ילדים, כעסים, הופעה של התפרצויות זעם בתדירות גבוהה, בעיות משמעת ועוד.
סיבות לבעיות התנהגות
לבעיות התנהגות יכולות להיות סיבות רבות, בהן:
מצוקה רגשית של הילד
קשיים חברתיים בגן או בכיתה, למשל תחושת בדידות, דחייה, חוסר שייכות.
בעיות התנהגות שמקורן בצרכים מיוחדים של הילד, למשל ליקוי למידה, ליקוי קשב וריכוז, חסך חינוכי סביבתי, מחוננות.
גורמים פיזיולוגיים, למשל מוגבלות של הילד או קושי בויסות חושי.
מערכת יחסים לקויה בין הגננת/המורה והילד
גורמים הקשורים בשיטת ההוראה ובהתאמתה לתלמיד – הילד אינו מבין / משועמם / שקוע בעולמו הרגשי ואינו מרוכז, או שקליטתו מהירה מאוד.
אווירה חינוכית בגן או בכיתה (אקלים גן/כיתה).
בעיות התנהגות עלולות להתבטא באלימות מילולית (קללות, צעקות), אלימות פיזית (מכות, דחיפות, צעקות) וכן מריבות עם חברים, קושי במעברים מפעילות אחת לשנייה, חוסר יכולת לשבת בשקט ובריכוז, סירוב לקחת חלק בהתנסויות ומשחקי ילדים, כעסים, הופעה של התפרצויות זעם בתדירות גבוהה, בעיות משמעת ועוד.
סיבות לבעיות התנהגות
לבעיות התנהגות יכולות להיות סיבות רבות, בהן:
מצוקה רגשית של הילד
קשיים חברתיים בגן או בכיתה, למשל תחושת בדידות, דחייה, חוסר שייכות.
בעיות התנהגות שמקורן בצרכים מיוחדים של הילד, למשל ליקוי למידה, ליקוי קשב וריכוז, חסך חינוכי סביבתי, מחוננות.
גורמים פיזיולוגיים, למשל מוגבלות של הילד או קושי בויסות חושי.
מערכת יחסים לקויה בין הגננת/המורה והילד
גורמים הקשורים בשיטת ההוראה ובהתאמתה לתלמיד – הילד אינו מבין / משועמם / שקוע בעולמו הרגשי ואינו מרוכז, או שקליטתו מהירה מאוד.
אווירה חינוכית בגן או בכיתה (אקלים גן/כיתה).
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה