בבית ספרי, קבענו נהלים ברורים כיצד יש לנהוג כאשר ישנו אירוע של אלימות פיסית או מילולית בכיתה. במהלך של כמה השתלמויות הצוות הניהולי קבע דרך משמעתית אחת אחידה לכל מורי בית הספר, המחנכים והמורים המקצועיים. יש חשיבות רבה לכך שכל המורים יתנהגו באופן אחיד לבעיות, כך התלמידים ידעו את התוצאות למעשיהם בכל שיעור ולא רק בשיעור המחנכת. כאשר התלמידים יבינו שיש נוהל אחיד שנשמר בקפדנות אצל כל המורים, הם יכבדו את הנוהל בהתאם. אם כל מורה נוהגת בצורה שונה אזי התלמידים בודקים את הגבולות של כל מורה אזי יש תוהו ובוהו.
יום שני, 7 ביוני 2010
התמודדות אחידה של כל המורים עם בעיות משמעת
בבית ספרי, קבענו נהלים ברורים כיצד יש לנהוג כאשר ישנו אירוע של אלימות פיסית או מילולית בכיתה. במהלך של כמה השתלמויות הצוות הניהולי קבע דרך משמעתית אחת אחידה לכל מורי בית הספר, המחנכים והמורים המקצועיים. יש חשיבות רבה לכך שכל המורים יתנהגו באופן אחיד לבעיות, כך התלמידים ידעו את התוצאות למעשיהם בכל שיעור ולא רק בשיעור המחנכת. כאשר התלמידים יבינו שיש נוהל אחיד שנשמר בקפדנות אצל כל המורים, הם יכבדו את הנוהל בהתאם. אם כל מורה נוהגת בצורה שונה אזי התלמידים בודקים את הגבולות של כל מורה אזי יש תוהו ובוהו.
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
למנאל היי,
השבמחקקראתי את דברייך ואכן לדעתי זו הדרך הנכונה. אולם, השאלה הנשאלת היא מה קורה באם מורה לא נוהג לפי הנהלים אותם קבע הצוות הניהולי? כיצד ביה"ס מתמודד עם סוגיה זו?
עירית ישראלי-לוי
היי עירית ,
השבמחקאני אישית מתנהגת ונצמדת מאוד לכללים של בית הספר
למרות שלא תמיד זה עוזר ומוצלח .
לבית ספר שיש בו בעיות אלימות גם יש להם קושי איך להתמודד עם זה .
אני אישית מזמינה את הילדים לשיחה .ועוקבת אחרי התנהגות התלמיד בנוסף עיצוב התנהגות .